Leve de Minderbroederskerk!

Afgelopen maandag en dinsdag barstte de Minderbroederskerk van de activiteiten, interviews, bespiegelingen, muziek en zang van 8.00 in de ochtend soms 19.00 in de avond. Dit allemaal in het kader van het tv-programma “Petrus in het land”.

Op de ene dag waren predikant en gemeenteleden aan de beurt. En op de andere dag professionele muzikanten. ‘s Middags zaten de wachtende gemeenteleden in de tuin bij te kletsen in het zonnetje. Zo werd het nog een gezellige middag! De dominee moest hard aan het werk, want elk stukje van de preek moest 10 x overnieuw. Gelukkig hoeft dat met Pasen niet, anders zat u de hele dag in de kerk!

Tekst gaat verder onder de fotocollage.

WhatsApp Image 2021-03-29 at 18.09.10
The Passion 1
The Passion 5
The Passion 6
WhatsApp Image 2021-03-30 at 21.11.14
The Passion 7
The Passion 4
The Passion 2
The Passion 3
next arrow

Een heel team van cameramensen, geluid, visagie, technici was neergestreken. De hele kerk moest leeg en een ingevlogen vleugel erin. Het Passion kruis linksom, rechtsom. Camera positie naar voor, naar achteren. Rekening houden met het licht. U begrijpt: het was werken, luisteren, herhalen, dingen nog maar eens overdoen, camera instellingen aanpassen. Luchtbevochtigers of rookmachines nog maar wat aanzwengelen. Instrumenten opnieuw stemmen.

Het eindresultaat is aanstaande zaterdag om 17.10 uur en zondagmorgen om 8.00 uur op NPO2 te bekijken!

Kortom een kerk barstende van activiteiten. Heerlijk zo bezig te zijn. De komende dagen staan op een wat lager pitje maar zeker niet op lager niveau. Kom, de kerk is open. Kom, bid, zing, gedenk of gewoon in stilte van woensdag tot en zaterdag… en uiteraard iedere zondag. Of doe mee met de PaasChallenge!

The Passion kruis met gemeenteleden

In de nieuwsbrief kon u al lezen dat er meerdere gemeenteleden meedoen met het kruisdragen bij The Passion voor de tv uitzending. Op dinsdagavond oefenen ze en op donderdagavond gaat het live! Voorafgaand aan de generale repetitie werd er natuurlijk eerst een covid-test gedaan en een lekker diner!

>> Naar The Passion overzichtspagina

>> Naar alle activiteiten in de Stille Week