Leden

LidBep Storm
LidVacant
Wilt u meer weten over onze werkzaamheden of heeft u suggesties, ideeën of opmerkingen over de liturgie neem dan contact met ons op via
vieringen@pg-roermond.nl.

Werkgroep Vieringen

De werkgroep vieringen stelt zich ten doel de kerkenraad te adviseren, teneinde op verantwoorde wijze de liturgie te vieren in de samenkomst van de gemeente.

Het werkgebied omvat:

• de orde van dienst voor de morgendienst.
  • de lezingen uit de Heilige Schrift en welke Bijbelvertaling het meest geëigend is voor de kerkdienst.
  • de muzikale inbreng in de eredienst via cantorij, muziekgroepen en organisten.
  • vernieuwing in de diensten door andere vormen van vieren.
  • de vormgeving en uitvoering van de diensten, die binnen de Paascyclus vallen (dit zijn: witte donderdag, goede vrijdag, stille zaterdag. paaswake) en eventueel andere bijzondere diensten.
  • de bediening van Doop en Avondmaal.
  • de bevestiging van een huwelijk, het afleggen van openbare belijdenis van het geloof, en een samenkomst bij de begrafenis of crematie.
  • het beleidsplan eredienst en kerkmuziek.