Boekenmarkt

Woensdag 24 juli en donderdag 25 juli 2024 (van 11.00 -21.00 uur) organiseert de Protestantse Gemeente Roermond samen met de Stichting Vrienden van de Minderbroederskerk tijdens de Roermondse Sjommelmert haar jaarlijkse boekenmarkt.

De jaarlijks boekenmarkt in de Minderbroederskerk is in de twaalf jaar van haar bestaan uitgegroeid tot één van de toonaangevende en best bezochte boekenmarkten in Midden- Limburg. Twee dagen lang wordt in de Minderbroederskerk een grote keuze geboden aan tweedehands-boeken van goede kwaliteit voor aantrekkelijke prijzen. De boeken zijn overzichtelijk gerubriceerd op categorie en onderwerp.

U vindt er exemplaren, soms meer dan 100 jaar oud, duizenden romans, Duits- Frans- en Engelstalige boeken, woordenboeken, studie- en technische boeken, boeken over kunst en architectuur en bladmuziek. Eveneens zijn er vele cd’s en dvd’s. De religieuze boeken in diverse talen vindt u in de oude consistorieruimte. Maar ook boeken over geschiedenis, esoterie, archeologie, fotografie, hobby, encyclopedieën groot en klein, naslagwerken, en prachtige natuur- en fotoboeken. De jeugd- en kinderboeken ontbreken natuurlijk ook niet.

Voor de echte liefhebber een uitgelezen kans om eindelijk het boek te vinden waar hij of zij al jaren naar heeft gezocht.  Een eldorado voor degene die “zo maar wat te lezen” wil  meenemen naar huis of op vakantie. Een aangenaam tijdverdrijf voor hem of haar die een paar uurtjes wil rond snuffelen in andermans culturele afdankertjes, die hier liggen te smeken om een nieuwe intellectuele uitdaging. En wilt u alleen maar een beetje sfeer opsnuiven en onder de mensen zijn, de koffie en thee staan klaar.

Kortom, voor elk wat wils in de toepasselijke ambiance van de Minderbroederskerk.

VOORVERKOOP

Leden van de Protestantse Gemeente Roermond en donateurs van de Stichting Vrienden van de Minderbroederskerk bieden wij op de dinsdagavond voorafgaand aan de boekenmarkt van 19.00 – 20.30 uur de exclusieve gelegenheid om in de voorverkoop boeken aan te schaffen.

De opbrengst komt  ten goede aan het restauratieve onderhoud van het kerkgebouw.

Boekenmarkt 2024

U kunt weer boeken, tijdschriften, cd’s, cd-roms e.d. inleveren. U kunt daartoe contact opnemen met ondergetekende, per mail of telefonisch (06-25454289).

Namens de Stichting VMK

Lous Janssen-Dekkers, voorzitter