Jeugdwerk

Het jeugdwerk bestaat uit de oppas, de kindernevendienst en de jongerenkerk.

Voor de continuïteit van de oppasdienst & kindernevendienst zijn we op zoek naar nieuwe leiding. Ouders, opa’s, oma’s en jongeren vanaf 14 jaar… Iedereen is welkom! Of wil je meer informatie over de oppas, kindernevendienst of de jongerenkerk? Neem dan contact op met een van de contactpersonen!

Leiding Oppas & KND

Vind je het leuk om af en toe leiding te geven aan de oppas of kindernevendienst? We hebben nog meer leiding nodig. Kijk hier voor meer informatie.

Oppas

Elke zondag tijdens de kerkdienst in de Minderbroederskerk is er oppas voor kinderen t/m 4 jaar. De oppas vindt plaats in de grote ruimte van het Ontmoetingscentrum naast de kerk. Er is daar volop speelgoed aanwezig en ook zijn er knutselspullen en boekjes.

Zin om 3 of 4 keer per jaar te helpen bij de oppas? GRAAG! Nu staan de leid(st)ers gemiddeld 5 keer per jaar op het rooster. Het zou fijn zijn als er meer mensen bij komen, zodat dat nóg minder wordt.

Contactpersoon: Luit Wevers

E-mail: oppas@pg-roermond.nl

Kindernevendienst

Voor kinderen van 4 – 12 jaar.

Op elke 2e zondag van de maand is er in principe kindernevendienst voor kinderen van de basisschool. Deze kinderen beginnen in de kerk en na het zingen van het kinderlied en een gesprekje met de dominee, gaan ze met de KND-leiding mee naar het Ontmoetingscentrum naast de kerk. Daar luisteren zij naar een bijbelverhaal, dat in deze tijd geplaatst is. Na het verhaal gaan we iets knutselen, tekenen of een spel doen dat past bij het onderwerp van die zondag. We proberen hier zoveel mogelijk afwisseling in te brengen en daarbij ook rekening te houden met de leeftijdsverschillen in de groep. De kinderen komen aan het eind van de dienst weer terug in de kerk om gezamenlijk de dienst af te sluiten en Gods zegen te ontvangen.

Op de zondagen dat er geen kindernevendienst is, mogen de kinderen (van 4 tot 12 jaar)  bij hun ouders in de kerk blijven zitten. Zij mogen dan een boekje kiezen met een bijbelverhaal en een kleur-/puzzelplaat uitzoeken. Deze liggen op de tafel bij de ingang van de kerk. Het is de bedoeling dat de boekjes en de viltstiften na afloop van de dienst weer ingeleverd worden. De kleur-/puzzelplaten mogen mee naar huis genomen worden.

Aan het eind van het schooljaar nemen de oudste kinderen afscheid van de kindernevendienst.  Zij maken de overstap naar de jongerenkerk. Deze dienst wordt mede ingevuld door de kinderen zelf.

In de zomervakantie wordt er geen kindernevendienst gehouden.

Voor de continuïteit van de kindernevendienst zijn we op zoek naar nieuwe leiding. Iedereen is welkom! Of wil je meer informatie over de kindernevendienst? Neem dan contact op met de contactpersoon: Gerke van Vught.                                                                          Email: jeugd@pg-roermond.nl

Jongerenkerk

Voor jongeren van 12 tot 20 jaar

Op de vierde zondag van de maand hebben jongeren een eigen plek. Om elkaar te ontmoeten, te vieren en na te denken. Een plek om met elkaar te lachen, te discussiëren en naar elkaar te luisteren.
We zoeken samen naar antwoorden op allerlei vragen uit je dagelijks leven. Zijn er bijvoorbeeld verhalen in de Bijbel die ons kunnen helpen bij keuzes die je moet maken? En is het oké dat je soms anders denkt dan je vrienden, familie of je ouders?

Dat zijn spannende vragen, die je het best met leeftijdsgenoten kunt gaan onderzoeken. Daarvoor willen we ruimte en gelegenheid geven en begeleiding aanbieden.

Contactpersoon: vacant
Email: jeugd@pg-roermond.nl