Praktische Informatie

• Kerkdienst: iedere zondag om 10:00 uur. Lees hier meer over onze kerkdiensten.
  • Open Kerk: iedere woensdag van 13:00 -16:00 uur. Lees hier meer over de open kerk.
  • Zomeropenstelling 2023: In de zomermaanden tot en met het Monumentenweekend zal de kerk weer opengesteld zijn op zaterdagmiddag en op zondagmiddag. De openstelling begint dit jaar op zaterdag 1 juli. De kerk zal geopend zijn op zaterdag en zondag van 14.00 tot 17.00 uur. Alleen op zaterdag 9 september (Monumentendag) is de kerk geopend van 10.00 tot 17.00 uur.

Meer informatie over rondleidingen vindt U hier.

Minderbroederssingel 15G
6041KG Roermond
(tegenover de brandweerkazerne)

6040 AE Roermond

Parkeren

In de omgeving van de Minderbroederskerk is het ook op zondag betaald parkeren (van 12:00 tot 20:00 uur).

Parkeerterreinen

De volgende parkeerterreinen zijn geschikt voor lang parkeren:

• ECI parkeerterrein, Molenweg 56, Roermond (ingang halverwege Bisschop Lindanussingel).
  • Roercenter, Roersingel 13, Roermond.
  • Parkeerterrein Loesbleik, De Ster, Roermond.

Parkeren voor de Minderbroederskerk

Op de plekken waar de trottoirbanden geel zijn gemarkeerd mag men niet parkeren.

Als men uit de kerk komt, ziet men aan de linkerkant een geel gemarkeerd deel. Dat gedeelte loopt tot de hoek van de straat ( hoek Minderbroederssingel/Peregrinus Vogelsstraat). Dit gedeelte is fietspad geworden en men mag er dus niet parkeren.

Aan de rechterkant ziet men een aantal parkeervakken. Daar mag men wel parkeren. Alleen tussen de dwarsstrepen, dus echt in de vakken!

Op het gedeelte tussen het gemarkeerde gele deel en de parkeervakken mag men ook niet parkeren!

Ook aan de overkant van de Minderbroederssingel ziet men geel gemarkeerde gedeeltes. Daar mag men niet parkeren.

Ontheffing

Voor gehandicapten of mensen die slecht ter been zijn, zijn er een beperkt aantal ontheffingen beschikbaar voor parkeren op het trottoir. Meer informatie bij de koster.

Route

Klik hier om de routebeschrijving van Google Maps te openen of scan de QR-code met uw telefoon.