Rondleidingen

Nu ook rondleidingen met koffie en vlaai in de Minderbroederskerk.

Sinds een aantal jaren kunt u via de VVV de Minderbroederskerk bezoeken tijdens een stadswandeling met één van de stadsgidsen.

De Stichting Vrienden van de Minderbroederskerk verzorgt op verzoek ook zelf rondleidingen in de kerk. Groepen vanaf minimaal 10 en tot maximaal 20 personen kunnen een rondleiding krijgen, waarbij u naar keuze vooraf of na afloop van de rondleiding een kopje koffie of thee met vlaai wordt aangeboden. De kosten van het gehele arrangement bedragen € 3,50 per persoon.

U krijgt uitleg over de geschiedenis van het kerkgebouw, haar vroegere en huidige gebruikers, het ontstaan en de geschiedenis van de Protestantse Gemeente in Roermond, de restauratie van de kerk door de bekende architect Pierre Cuypers etc. Er is voldoende gelegenheid om vragen te stellen. De duur van de rondleiding bedraagt circa 45 minuten. Foto’s en documentatie van de kerk zijn voor en na de rondleiding in de kerk verkrijgbaar.

Voor informatie of aanvragen (ca 14 dagen van te voren) over rondleidingen kunt u contact opnemen met:

Mevrouw M.E. Brobbel van Ee, organisator,
0475 327370 email: j.brobbel3@kpnplanet.nl