Leesgroep “Kerk als Klooster”

Een groep gemeenteleden is een aantal jaar geleden in de protestantse gemeente in Elst geweest. De grondslag voor de kerkvernieuwing en het kerkelijke centrum ‘De Ruimte’ in Elst liggen in het idee: Kerk als klooster. Predikant Jeroen Jeroense legt in 6 artikelen uit hoe die bron ons als kerk vandaag de dag kan inspireren en aanzetten tot een andere manier van kerk zijn. Het pamflet is bedoeld voor doordenking, inspiratie, gesprek, besluitvorming en uitvoering.

Gemeenteleden die geïnteresseerd zijn en mee willen denken, zich willen bezinnen en discussiëren over wat dat voor ons als kerk in Roermond betekent, zijn van harte welkom om mee te lezen en aan te schuiven. Dit kan zowel voor alle bijeenkomsten als voor één keer aanschuiven. Afhankelijk van de voorkeur van de deelnemers zal de groep overdag of ‘s avonds bijeenkomen. Voorafgaand aan de bijeenkomst zal het te bespreken hoofdstuk beschikbaar worden gesteld.

Opgave en informatie bij predikant@pg-roermond.nl