PaasChallenge "De weg door Jeruzalem"

Stel je voor dat je in een tijdmachine kan stappen, terug naar het jaar 30 van onze jaartelling. Opeens loop je door de straten van Jeruzalem op zoek naar geheime aanwijzingen. Overal kom je QR-codes tegen en ga je het gesprek aan met virtuele gesprekspartners uit de tijd van Jezus. Welkom bij de PaasChallenge 2021!

Dit spel neemt je mee door de stad Jeruzalem in de tijd van Jezus. Je kiest in het begin van het spel één van de vier karakters:

• Claudia: een powervrouw die haar tijd ver vooruit is.
  • Juda: een man die leeft voor liefde.
  • Jozef: een spirituele leider.
  • Jozua: een echte vrijheidsstrijder.

Praktische Informatie & Reserveren

De PaasChallenge is een initiatief van de oecumenische kerken in Roermond. Je loopt de route door de binnenstad van Roermond, van de Ursulakapel, Christoffelkathedraal naar de Minderbroederskerk, Op 9 plekken op de route is een verhaal, opdracht of vraag. Er is een versie voor 4-8 jarigen en voor 8 jaar en ouder. In coronatijd is het niet mogelijk een groot spel met z’n allen te spelen. We houden ons aan de regels van de overheid. Je loopt de Paaschallenge daarom met mensen uit je eigen huishouden, of met een tweetal uit verschillende huishoudens . Deze voorwaarden gelden niet voor kinderen tot en met 12 jaar. De tocht duurt ongeveer 1 tot 1,5 uur en de afstand is ca 1,5 km.

• Startlocatie: Ursulakapel, Voogdijstraat 24, Roermond
  • Eindlocatie: Minderbroederskerk, Minderbroederssingel 15G, Roermond (parkeerinformatie)
  • Wanneer: 31 maart t/m 3 april
  • Starttijden:
    • Woensdag tussen 14:00 uur en 18:00 uur.
    • Donderdag tussen 14:00 uur en 16:30 uur.
    • Vrijdag tussen 14:00 uur en 18:00 uur.
    • Zaterdag tussen 10:00 en 17.00 uur.
  • Instructie: Lees deze door, download ‘m naar je telefoon of print ‘m. Of maak er op de 1e locatie een foto van.
  • Routekaart: Download ‘m naar je telefoon of print ‘m. Of maak er op de 1e locatie een foto van.
  • Kom op tijd op de gereserveerde tijd

Veel plezier tijdens de PaasChallenge!

Wat heb je nodig?​

• Een mobiele telefoon die QR-codes kan scannen.
  • Elke deelnemer het liefst 1 mobiel.
  • Data staat aan (internetabonnement)
  • Oortjes om de verhalen te beluisteren.
  • Instructie document
  • Routekaart