Summary extra Kerkenraadvergadering (20 maart 2024)

1. Diaconie Barneveld is op bezoek geweest in het kader KIA-project diaconale presentieplek. Zij zijn onder de indruk van de activiteiten die in Roermond plaatsvinden (open kerk, OC, meet&eat, aandacht AZC) en de samenwerking daarbij met de gemeente Roermond. Afvaardiging uit Roermond gaat in Barneveld ook een presentatie verzorgen.
  2. Nieuwe ambtsdragers krijgen de volgende functies binnen KR: Peter de Boer: voorzitter Diaconie, Johan Warringa: voorzitter Cvk. Daarnaast benoemd als taakdrager diaconie: Ellen Koers en Caroline Norg. Ondersteuning CvK: Jeanette Klein (penningmeester), Ron Agtersloot (secretariaat) . Aftredend Maryam Moshtagian en Yi Guo. Ledenadministratie wordt weer ondergebracht bij CvK.
  3. 21 juni a.s. Cultuurnacht binnenstad. Kerk en ontmoetingscentrum worden hierin betrokken.
  4. Interesse vanuit KIA voor contact met Voedselbank. Paaseitjesactie succes.
  5. Er bestaat een cursus Uitvaartleider voor gemeenteleden. Aandacht aan besteden i.v.m. beperkte beschikbaarheid dominees bij een overlijden.
  6. Volgende vergadering 9 april a.s., samen met Maasbracht.