Informatie uit de Kerkenraadvergadering van 15 november 2023

1. Herinrichting Singelring gaat 3e kwartaal 2024 van start. Kerkgebouw krijgt prominente plek in de omgeving. Vanuit onze gemeente wordt nadrukkelijk aandacht gevraagd voor het (invaliden) parkeren.
  2. Er wordt bekeken hoe het kerkgebouw ook buiten de zondagdienst te gebruiken, om het gebouw beter te benutten en eventuele inkomsten te genereren. Er is overleg met Monumentenzorg hierover.
  3. Samenwerking 4 gemeenten blijft voortgaan. Weert en Venlo leggen prioriteit bij aanstellen dominee. Maasbracht en Roermond pleiten voor bestuurlijke samenwerking om nieuw aan te stellen dominee(s) in een goede organisatiestructuur te laten landen.
  4. Begroting 2024 positief, o.a. door goed functionerend ontmoetingscentrum. Aandacht blijft uitgaan naar onderhoud kerkgebouw, met name de vochtproblematiek.
  5. Samenwerking OC met Leger den Heils eindigt door verschil van inzicht over invulling. VIJF.nu zal grotendeels de ruimte van LdH gaan invullen.
  6. Collectes worden weer tijdens de dienst gehouden. Het geven van gaven is uitdrukkelijk onderdeel van de liturgie.
  7. Aandacht blijft uitgaan naar preekvoorziening op zondag. Het wordt steeds lastiger de zondagdiensten met een predikant in te vullen.
  8. 17 december a.s. drielandendienst en 29 december a.s. oudjaarsvesper in de Minderbroederskerk.