Verslag kerkenraadsvergadering 31 mei 2023

Aanwezig:

Klaas Baas, Aafke Halma, Gerben Huberts, Linda Akkerman, Meije Roseboom, Welmoed Jacobs, Annemarie Vriesen (notulist)

1: Samenwerking gemeenten Maasbracht-Weert-Roermond verloopt goed. Venlo blijft meedoen in regio-overleg maar gaat zelf predikant beroepen. Vacature interim-predikant blijft aandachtspunt, 1 FTE voor de 3 gemeenten. Taakomschrijving vooral gericht op organisatie en begeleiden samenwerking 3 gemeenten.

2: De financiële administratie gemeenten Maasbracht-Weert-Roermond wordt gezamenlijk geregeld en ondergebracht bij kerkelijk bureau in Weert.

3. Aanvulling CVK, met name een penningmeester, dringend gewenst. Grieta Gootjes neemt voorlopig taak penningmeester ad interim op zich.

4. Schenking Yi Guo aan kerk: elektrische piano.

5. Oudjaarsvesper: 29 december 2023 in Minderbroederskerk 19.00 uur.

6. Herinrichting omgeving Minderbroederskerk onderdeel herinrichting Singelring.

7. Volgende Kerkenraadvergaderingen 2023: 12 september (met Maasbracht), 15 november, 20 december.