Denk mee over het OC!

Nu onze gemeente het Ontmoetingscentrum heeft kunnen aankopen is het zaak weer op te starten. Hiertoe is een werkgroep in het leven geroepen: Jeannette Klein (subsidies), Judith van den Berg, Yi Guo (College van Kerkrentmeesters), Klaas Baas (Diaconie) en Johan Warringa (voorzitter)

Het doel van onze werkgroep is om de voorbereidingen te treffen en de plannen te maken zodat een vast team het Ontmoetingscentrum kan gaan beheren en draaien.

In de eerste fase zal het Ontmoetingscentrum weer gebruikt gaan worden door de geledingen/groepen van onze gemeente. Dit zal vanaf 15 juli het geval zijn. Tot die tijd is ad hoc gebruik mogelijk, waarvoor men contact op kan nemen met Klaas Baas of Johan Warringa. Via het e-mail adres van het OC: oc@pg-roermond.nl.

In de 2e fase kijken we naar de toekomst: Hoe verwachten we dat het gebouw gebruikt gaat worden en door wie in de komende jaren? Naast gebruik door onze eigen gemeente en externe zaal huurders is er wellicht ook een functie richting de buurt/regio. Hiermee zouden we onze ‘kerkdeuren verder open kunnen zetten’. En gekoppeld een toekomstvisie is er naar alle waarschijnlijkheid een aanpassing aan het gebouw nodig.

Bij het nadenken over een toekomstvisie voor het OC kunnen we alle input gebruiken. Wil je meedenken (of in de komende periode mee helpen klussen/meewerken) neem dan contact op met Johan Warringa of Klaas Baas via: oc@pg-roermond.nl.

Hartelijke groet,
Namens de werkgroep, Johan Warringa