AZC Nieuws – juni

In april vond een grote uitstroom plaats van AZC-ers die de zondagse erediensten in onze kerk meevierden. In mei is daar nog het gezin ( zie de foto) van Yousef, Samreh en hun kinderen Bahar en Erfan bijgekomen. De tekening is gemaakt door hun zoon Erfan. Yousef hielp onder andere mee met het verzorgen van de tuin en het poetsen in de kerk. Zij zijn vertrokken naar het AZC Wageningen in afwachting van hun gesprek met de IND. We wensen en bidden hen goede gesprekken met de IND toe. Dat God hun gebeden verhoort.

Overigens zijn Yashar en Jawad, die verplaatst waren naar AZC Zevenaar, na een negatieve uitspraak van de IND teruggeplaatst in het AZC Echt. Beide advocaten van hen hebben onze kerkgemeente gevraagd om een zienswijze op beide asieldossiers. Er lijkt sprake te zijn onbegrip (mogelijk ook onwetendheid) bij de IND over Jezus, de Bijbel en het Christendom. Yashar en Jawad verheugen zich op het weerzien met onze kerkgemeente.

We hebben een nieuwe gast uit het AZC mogen verwelkomen. Het is de heer Mehdi Jafari. Hij heeft ondertussen al van de IND vernomen dat hij asiel heeft gekregen.

Gerben Huberts