Diaconale Presentieplek

Op 6 november was er feest in de kerk: We ondertekenden het contract met Kerk in Actie voor subsidie voor onze kerk als diaconale presentieplek. Onze classispredikant Marco Luijk en vanuit Kerk in Actie waren Janet Bac hierbij aanwezig voor de ondertekening van het contract voor 2019-2020-2021.
Wat is dat nu precies, een diaconale presentieplek?
In feite bevestigt deze subsidie van Kerk in Actie het werk/ het gemeente- zijn wat we nu al doen- (met extra focus op jeugd-gezinnen-migranten en azc) en bevordert het de onderlinge verbinding tussen de verschillende groepen in onze gemeente. De subsidie wordt voor diverse doeleinden ingezet: 8 uur extra inzet per week van Gerben Huberts als diaconaal werker en 4 uur voor ds Judith, jeugd& gezinsactiviteiten, diaconale hulpvragen en bijv liturgische aanpassingen zoals beeldschermen in de kerk.
Wilt u meer weten, vraag dan meer informatie bij Gerben Huberts, ds Judith van den Berg of bij de CvK/ Diaconie voor de begroting en doelen.