In onze kerk is ieder mens van harte welkom!!

Met de generale synode van de Protestantse Kerk spreken wij uit dat in de kerk van Jezus Christus ieder mens als beelddrager van de Schepper, aangeraakt door de liefde van Christus, van harte welkom is en zich thuis mag voelen.

In navolging van de generale synode van de Protestantse Kerk wil onze Protestantse Gemeente Roermond geen waardeoordeel uitspreken over de seksuele geaardheid van onze leden, het huwelijk of andere levensverbintenissen.

We voelen ons verbonden en solidair met hen die pijn ervaren door de Nashville verklaring. In de diversiteit van ‘het lichaam van Christus’ zijn we allen lichaamsdeel van dat Ene lichaam. Als een lichaamsdeel pijn lijdt, lijden alle andere mee.

We willen graag duidelijk maken dat in onze kerk iedereen van harte welkom is.
Daarom is er nu een spandoek met het woord “Welkom” dat de komende tijd aan het hek zal hangen als de kerk open is.

De kerkenraad van de Protestantse Gemeente Roermond.