• Dit evenement is voorbij.

Klimaatalarm: Noodklok voor klimaat

14 maart 2021 @ 15:00

Op zondag 14 maart om 15u wordt in heel Nederland de noodklok voor het klimaat geluid. Ook de klokken van de Minderbroederskerk zullen luiden.

Een brede coalitie van maatschappelijke organisatie (en kerken!) eisen een eerlijk en daadkrachtig klimaatbeleid voor iedereen waarbij iedereen een gelijke kans verdient op gezond eten, duurzaam reizen, groene banen en een goede woning. In Nederland en daarbuiten, om zo de aarde leefbaar te houden.

Na het klimaatalarm van 15u zal online een christelijke gebedsbijeenkomst te volgen zijn in het kader van het landelijk klimaatalarm. Hierin worden voorbeden gedaan voor de schepping, de mensen die nu al slachtoffer zijn van de klimaatcrisis en gebed voor de Tweede Kamerverkiezingen. De viering zal t.z.t. gedeeld worden via www.groengelovig.nl.

>> Meer informatie over het klimaatalarm

Datum:
14 maart 2021