Exposities

Ieder jaar zijn er in de zomermaanden weer een aantal exposities in de Minderbroederskerk.

De kerk is dan geopend op zaterdag en zondag van 14.00 tot 17.00 uur. Verder zijn de exposities te bekijken rondom de kerkdienst op zondag, tijdens de Open Kerk op woensdag tussen 13.00 tot 16.00 uur en Monumentendag van 10.00- 17.00 uur.

Exposities (2023)

Expositie Bertina Goorhuis

Bertina Goorhuis is ruim 40 jaar actief als kunstschilderes en heeft vroeger al geëxposeerd in Tilburg, Vught en Amsterdam.

Er zijn veel werken in olieverf, maar ook aquarellen en nog een aantal portrettekeningen in houtskool. Maar vooral de schilderijen zonder titel-gemakshalve ‘fantasie-schilderijen’ genoemd, zijn te zien in deze expositie in de Minderbroederskerk te Roermond.

De toeschouwer kan voor zichzelf bepalen waar het schilderij over gaat en wat het met hem/haar doet. Zo’n 34 werken zullen te zien zijn. Hopelijk wordt het voor de bezoekers een mooie ervaring!

Fotoclub Herten exposeert

Komt u naar onze foto’s kijken?

Fotoclub Herten houdt van 26 augustus t/m 10 september 2023 iedere zaterdag en zondag een expositie in de Minderbroederskerk te Roermond.

Tijdens deze expositie zijn van elk fotoclub-lid een 10-tal foto’s te bewonderen. De passie van de leden is terug te zien in de foto’s, waarvan de onderwerpen variëren van natuur, tot straattaferelen en meer.

Bent u benieuwd?

Wij zien u graag op 1 van de volgende data:
– 26 en 27 augustus  tussen 14 en 17 uur
– 02 en 03 september tussen 14 en 17 uur