• Dit evenement is voorbij.

Kliederkerk

26 juni 2022 @ 10:00 - 12:00

Zondag 26 juni is het weer (Kl)iederkerk. Een kerkdienst voor jong en oud, waarin we op een andere manier op zoek gaan naar de betekenis van een bijbelverhaal.

Deze keer gaan we met elkaar een tocht door de woestijn maken op zoek naar het Beloofde Land. Een tocht vol risico’s, een tocht die vol zorgen zit voor het dagelijks bestaan en het overleven. Hoe overleven we deze tocht? Waar halen we ons vertrouwen we vandaan? Wat als de gevaren levensbedreigend worden? Is God er dan nog steeds? Hoe merken we dat?

Tijdens de reis gaan we ontdekken wat wij in onze tijd van het volk Israël kunnen leren. Samen gaan we erover in gesprek.. Om elkaar te bemoedigen, te inspireren.

De kinderen zijn daarbij met hun kinderlijk geloof een voorbeeld voor de ouderen.

De jongeren stemmen  met hun kritische vragen de ouderen tot nadenken.

De ouderen kunnen de jongeren met hun wijsheid en levenservaring stimuleren om de weg met God te gaan.

Aan het eind van de reis sluiten we de tocht af met een gezamenlijke maaltijd.

Gaat u met ons mee op reis? Zondag 26 juni a.s. 10.00 uur in de Herberg in Maasbracht.

Een reis organiseren vraagt veel  voorbereiding, maar ook tijdens de reis moet er van alles gebeuren. De werkgroep (KL)IEDERKERK kan zowel in de voorbereiding als tijdens de reis op de dag zelf, nog wel wat helpende handjes gebruiken, zowel jonge als oudere handen. Als u/je het leuk vindt om te helpen bij de voorbereiding of op de dag zelf kun je je aanmelden bij Erick van Brakel, email: erick-vb@live.nl,  bij Aafke Halma email: aafke@aafio.nl  of bij Alinda Verdonk alindagootjes@hotmail.com;

We hebben op die  zondag een aantal mensen nodig die onderweg gids willen zijn en anderen willen leren van hun ervaringen. Voor die mensen is er zaterdag 4 juni een bijeenkomst in de Herberg in Maasbracht om ons inhoudelijk te verdiepen in het Bijbelverhaal zoals het is opgeschreven in Exodus. Iedereen die geïnteresseerd is, is welkom.  We beginnen om 10.00 uur en zullen de bijeenkomst rond 12 uur afsluiten.

Datum:
26 juni 2022