• Dit evenement is voorbij.

Filmavond Snelwegkerken

2 juni 2022 @ 20:00 - 22:00

In juni organiseert Werkgroep Inspiratie & Ontmoeting weer een filmavond. Dit keer met de documentaire ’Snelwegkerk’. Deze ontroerende film won in 2017 het Gouden Kalf voor Beste Korte Documentaire. De Volkskrant noemt het ‘een parel van een film’ en het filmfestival ‘een wonderschone ontdekkingstocht’.

De documentaire gaat over de kerkjes die op veel plekken langs de Duitse snelwegen te vinden zijn. In de film trekt een wonderlijke wereld aan ons voorbij: die van kapelletjes langs de snelweg te midden van benzinestations en fastfoodrestaurants, waar lokale bewoners en voorbijgangers hun toevlucht zoeken en ziel blootleggen. We krijgen een zeer intiem portret van deze mensen, maar ook een inkijkje in de grote thema’s die bij ons allemaal leven.

De documentaire duurt 52 minuten. Na afloop is er gelegenheid voor discussie en napraten.  De filmavond is donderdag 2 juni in het Ontmoetingscentrum naast onze kerk en start om 20.00 uur. Aanmelden is niet nodig.

Contact: Welmoed Jacobs

wio@pg-roermond.nl